Pilihanraya Kecil DUN N.29 Batang Ai, Sarawak

EXCLUSIVE : CONFESSIONS OF FORMER PAKATAN RAKYAT EXCO

Tuesday, March 31, 2009

Anwar diktator:Satu peringatan kepada pengundi Batang Ai

"Anwar dulu menggelar Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai 'Firaun' tapi dialah sebenarnya Firaun. Dia adalah diktator dan tidak pernah menerima pandangan ahli-ahli parti. ''

BASHIR AHMAD - 31 Mac 2009

RAKYAT Sarawak yang sedang berjinak-jinak dengan Anwar Ibrahim khususnya di Batang Ai, wajib melihat perkembangan terbaru yang berlaku di Semenanjung.Semalam Ketua PKR Bahagian Jerai, Kedah, P. Kalai Vanar keluar parti dan membubarkan bahagian tersebut.Tutut keluar beramanya ialah 100 ahli bahagian tersebut dan 500 orang ahli Jawatankuasa Pembangunan dan Keselamatan Kampung India PKR Kedah.

Beliau telah menghantar surat perletakan jawatannya kepada Presiden PKR, Datin Seri Wan Azizah Ismail Ahad lalu.Turut keluar PKR ialah K. Deivawani dan S. Poobalan, wakil-wakil PKR dalam Majlis Perbandaran Sungai Petani dan Majlis Daerah Yan. "Kami sudah jemun dengan pemimpin de facto PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim. Dia mengkhianati rakyat, terutama masyarakat India," kata Kalai kepada pemberita.

"Kami sudah lama bersabar dengan Anwar dan pucuk pimpinan parti, mereka tidak buat apa-apa untuk masyarakat India. Kerajaan (negeri) pimpinan Pas sama juga," kata Kalai kepada pemberita.

Kalai yang menyertai PKR pada 1999 juga melabelkan Anwar sebagai `Firaun.'. "Anwar dulu menggelar Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai 'Firaun' tapi dialah sebenarnya Firaun. Dia adalah diktator dan tidak pernah menerima pandangan ahli-ahli parti.

"Ramai ahli PKR, terutama orang India, telah memberikan sumbangan besar kepada parti tapi Anwar tidak menghargai sumbangan mereka," katanya. - malaysiaaktif.com

No comments:

Post a Comment