Pilihanraya Kecil DUN N.29 Batang Ai, Sarawak

EXCLUSIVE : CONFESSIONS OF FORMER PAKATAN RAKYAT EXCO

Monday, March 30, 2009

Pelompat parti adalah mereka yang tidak boleh dipercayai

KUCHING:-Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Jepak, Datuk Haji Talib Zulpilip tidak yakin dengan kecekapan Jawah Gerang sebagai wakil rakyat sekiranya beliau berjaya memenangi pilihan raya kecil Batang Ai.

Taib, yang merupakan Pengerusi Sarawak Economic Development Corporation (SEDC) menegaskan adalah sukar untuk mempercayai seseorang seperti Jawah yang telah 20 tahun berada dalam Barisan Nasional (BN) tetapi secara tiba-tiab menyertai parti pembangkang.

“”Seperti yang kita sedia maklum, apabila seseorang itu beralih arah, kamu tidak pasti apakah yang akan mereka lakukan dan akan timbul banyak kemusykilan.” tegas Datuk Talib selepas menyerahkan surat tawaran kepada para peserta Skim PUTERA (Program Peningkatan Usahawan) di SEDC semalam.

“Kita juga mengetahui yang DAP dan PKR seringkali tidak sehaluan, Jadi bagaimanakah mereka dapat bekerjsama? Mereka tidak menghormati satu sama lain. Kita seringkali mendengar pertelagahan antara Dominique Ng dan Chong Chieng Jen. Jadi sekiranya mereka menang, mereka akan tetap bergaduh,” tambah beliau lagi.
Sumber: Eastern Times, 28 Mac 2009

No comments:

Post a Comment