Pilihanraya Kecil DUN N.29 Batang Ai, Sarawak

EXCLUSIVE : CONFESSIONS OF FORMER PAKATAN RAKYAT EXCO

Thursday, March 26, 2009

Pakej ransangan RM50 juta untuk Batang Ai

KUCHING:-Rumah-rumah panjang di kawasan Ulu Engkari, Batang Ai tidak lagi merasa terpencil kerana tidak lama lagi mereka akan menerima jalan baru yang akan menghubungkan mereka dengan bandar Lubok Antu dan lain-lain bandar utama di negeri ini.

Menteri Kemajuan Tanah, Dato Sri Dr. James Masing mengumumkan pemberian dana sebanyak RM50 juta, antaranya bagi pelaksanaan projek penurapan Jalan Lemanak sejauh 7 kilometer dan kerja-kerja pengukuran dan pembinaan jalan sepanjang 60km dari Lemanak ke Ulu Engkari.

Menurut beliau lagi, projek ini dan juga projek penurapan jalan keliling sepanjang 10km di Batang Ai yang bernilai RM12 juta,akan dilaksanakan oleh pihak Jabatan Kerja Raya (JKR) dengan menggunakan dana dari pakej ransangan kedua yang bernilai RM60 bilion.

Presiden Parti Rakyat Sarawak (PRS) ini juga menafikan sekeras-kerasnya dakwaan yang projek ini adalah janji pilihan raya semata-mata ataupun projek ‘mee segera’ yang dijalankan oleh kerajaan untuk pilihanraya Batang Ai sahaja.“Ini bukanlah projek ‘mee segera’. Kini Jabatan Kerja Raya (JKR) telah menerima dana untuk melaksanakan projek ini, yang datangnya dari pakej ransangan yang diumumkan oleh kerajaan baru-baru ini.
Sumber: The Borneo Post, 26 Mac 2009

No comments:

Post a Comment