Pilihanraya Kecil DUN N.29 Batang Ai, Sarawak

EXCLUSIVE : CONFESSIONS OF FORMER PAKATAN RAKYAT EXCO

Sunday, March 29, 2009

HARAPAN PENGUNDI BATANG AI

Penantian orangramai sudah pun terjawab. Di Batang Ai menyaksikan pertandingan satu lawan satu antara Mussen Lamoh dari BN dan Jawah Gerang dari PKR. Persaingan dijangka sengit. Ramai pemerhati menjangkakan BN mempunyai kelebihan kerana calon yang dikemukakan sudah dapat diterima oleh pengundi dan dikenali sebagai seorang yang mempunyai kesungguhan kerja dan komited terhadap kerjayanya semasa di Jabatan Pertanian Sarawak. Rekodnya semasa di Jabatan Pertanian selaku jurutera amat membanggakan dan banyak menyumbang kepada pembangunan pertanian di negeri Sarawak.

Berbanding dengan Jawah Gerang yang sudah 5 penggal sebagai Ahli Parlimen Lubok Antu, sebahagian pengundi sudah hilang kepercayaan kepadanya kerana selama 5 penggal menjadi wakil parlimen, tidak banyak yang disumbangkan kepada penduduk Lubok Antu. Kawasan Parlimen Lubok Antu masih tidak ada perubahan dan masih mundur di bawah Jawah. Mereka mempersoalkan apakah yang Jawah lakukan selama ini? Pengundi yakin Mussen akan dapat memberi nafas baru kepada pembangunan di Batang Ai.

Menurut Donny Igat, salah seorang pengundi di Batang Ai, daripada memberi undi kepada Jawah Gerang yang tidak dapat membawa apa-apa pembangunan, lebih baik memilih Mussen yang diyakini boleh membawa perubahan besar disini. Satu undi darinya sudah pasti untuk Mussen. Beliau juga berharap pengundi lain akan mengikut jejaknya untuk memberi undi kepada Mussen dari BN untuk memastikan kawasan DUN Batang Ai bernafas semula dan tidak tertinggal dalam arus pembangunan.

No comments:

Post a Comment