Pilihanraya Kecil DUN N.29 Batang Ai, Sarawak

EXCLUSIVE : CONFESSIONS OF FORMER PAKATAN RAKYAT EXCO

Monday, March 30, 2009

Taib berpandangan jauh: Masing

BINTULU:- Ketua Menteri, Pehin Sri Haji Abdul Taib Mahmud merupakan seorang pemimpin yang berpandangan jauh dan berwawasan.

Kenyataan ini dibuat oleh Menteri Kemajuan Tanah Sarawak, Dato Sri Dr.James Jemut Masing pada majlis Ualngtahun Ke-28 kerjaya politik Pehin Sri Taib sebagai Ketua Menteri Sarawak, malam Khamis lalu.

Sambil menegaskan yang YAB Pehin Sri menyumbang kepada kejayaan negeri ini, beliau memberitau, “Ketua Menteri kita tidak pernah berpuas hati dengan kejayaan yang telah dikecapi tetapi sebaliknya beliau terus berusaha dan mengharapkan ahli-ahli kabinet dan pegawai-pegwai kerajaan mengikut jejak langkahnya.

Kelogikan perkembangan ekonomi yang digambarkan oleh Pehin Sri adalah biasa sahaja dan amat mudah untuk kita lihat dan fahami, tetapi ianya memerlukan keupayaan dari segi politik, kekuatan daya saing kita dan yang paling penting kita mestilah mampu berhadapan dengan kritikan yang dilontarkan kepada kita. Sesetengah kritikan yang kita terima adalah kerana ketidakpekaan sesetengah pihak dan juga rasa cemburu yang timbul manakala yang lainnya pula adalah kerana kelemahan semangat kita.

No comments:

Post a Comment