Pilihanraya Kecil DUN N.29 Batang Ai, Sarawak

EXCLUSIVE : CONFESSIONS OF FORMER PAKATAN RAKYAT EXCO

Friday, April 3, 2009

Peringatan BN kepada PKR: Teruskan bermimpi

LUBOK ANTU:- Parti Keadilan Rakyat benar-benar inginkan kemenangan untuk kerusi Batang Ai pada pilihan raya negeri 7 April ini.

Parti yang diketuai oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim menyifatkan Batang Ai sebagai langkah pertama dalam mencapai cita-citanya yang tinggi untuk mengambil-alih kerajaan Negeri Sarawak.

Ianya menjanjikan sebuah pentadbiran baru yang mana para penyokongnya yang berbangsa Iban akan bersimpati dan bertolak-ansur terhadap rintihan dan harapan, termasuklah yang berkaitan dengan isu tanah.

Barisan Nasional yang yakin dapat mempertahankan kerusi itu, akan membuktikan yang PKR sebenarnya menikmati percutian eko pengembaraan di kawasan hutan hujan, tasik yang cantik lagi tak tercemar yang terhasil dari bakun hidro Batang Ai dan bukannya berkempen.Kempen sedang rancak berjalan sehinggalah ke kawasan luar bandar yang terletak di ceruk-ceruk kampung.

Pihak Barisan Nasional menggunakan perkhidmatan helikopter untuk berkempen manakala pihak pembangkang pula menggunakan perahu-perahu panjang bagi menjalankan tugas –tugas berkempen ini.
Sumber: The Borneo Post, 3 April 2009

No comments:

Post a Comment